BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, November 14, 2010

CherryTera ChentaQue 2

Kisah bermula, kami kini bergelar pasangn merpati sejoli.. Tuk makluman korang, ni lah awek paling mude sepanjang lembaran cintan cinton den.. Suke aku tegok gelagat die, keanak-anakan.. Pling aku ske, pe pun die wat, msti die maklum n mintak izin ngan aku.. Yela kan, sebagai lelaki trase pasangan kite respect kite.. Ade jgak la yang aku larang, n ade jgk la aku suh die tye family die.. Sapalah aku,juz BF die bukan laki die, pe pun rase membela n menjaga hak tu tetap ade walaupun kadang2 orang cakap aku ni cam mengongkong.. Not really, sayang terlampau, tambahan lak die still muda lg..

Boleh kate setiap hari petang n minggu aku juz ngan die.. Maklum rumah pun tak lah jauh sangat kan, kadang2 lepak kat gerai ABC, kadang lepak kat padang ngan member2 die n adik keciknya si Najmi.. walaupon kecik, tapi muke otai gile, but cute.. Ske tgok, tapi si Najmi ni pantang duk atas moto, mule la beraksi Valentino Rossi.. Atas moto jela leh wat die tersengeh, hilang menyepi muke otai die.. Camtu lah aktiviti riadah n date kitorang, juz simple but ok la..

Aku ngan die nak kate jiwang tak jugak, ade ckap kitorang ni cam adik bradik, mungkin sebab care aku layan die, begurau senda ngan die.. Kitorang gile2, kadang2 lam emporium pun leh men tarik2 hidung n tlinge.. Haha.. Orang len tgok pon gelak.. Yang penting kitorang heppy go lucky.. Hari mggu biasenyer mmg pi bandar la, tgok wayang, window shopping, riadah tempat rekriasi.. Die mmg tak byak kerenah, ok sokmo.. Tapi byak mulut, biaselah gurl tak lepas dengan gosip..

Tiba lah time tuk mohon UPU, yela result SPM dah kua.. Aku turut join die isi MOHE online, aku lak dah lame tamat dip n mmg niat nak sambung Degree, n die lak nak sambung Dip.. Ok la kan hope masing2 success.. Hari terus berlalu dan camtulah ceritera kitorang, slow n steady, simple but nice.. Sampai lah satu mase, kitorang terpakse berjarak jauh.. Panggilan masuk blaja dah pon masing2 trima.. Die dapat tawaran Dip kat Uitm Machang, n aku lak Degree di UMP.. Syukur, tapi yelah terase gak berat hati nak bepisah, slame ni slalu dekat, kua je umah dah nampak, tapi tak lame 6t dah kne berjauhan..

Dalam keberatan hati n kerisauan, ketentuan takdir terpaksa kami telan.. Masing2 pujuk hati, n lagipun ni tuk mase depan kitorang jugak.. Sebab risau aku lak berbakul-bakul cuah nasihat kat die, take care jage diri.. melebih-lebih ngalahkan family die lak.. Hari yang dinanti pun tiba, masing2 berangkat bawak haluan sendiri..

“Ayang, rindunye kat ayang.. Camne ayang kat sane ek?”

Tetiba jiwang lak, yelah, tak penah berjauhan, tambah lak ni first time dia bejauhan ngan family.. Aku lak skang kat UMP.. Even kat sini mudah ramah n berteman member2 baru, tpi ati ni sayu teringat kat my darling.. Tak lame phone aku meraung, yess..! My honey call...! Terubat rindu, bukan aku taknak call, tapi maklum, kedit sangkut, blanje lak ckup2 jerk.. Degar suare die teresak-esak.. Nak tergelak jgak, tapi yelah, die lak pengalaman first time duk berjauhan ngan parents.. Aku juz mampu pujuk lam talian Hotlink jela.. Try alihkan mood die, Alhamdulillah die trime knyataan..

Tak lame die makin ok, dah boleh sesuaikan diri kat sane, baguslah sekurang-kurangnyer tak la die sayu sangat.. Macam aku kat sini jgak, lumrah la kan, die pun da ramai knal teman2 baru kat sane, tiap kali call pun dah dengar balik celoteh riang die.. Senang hati bile tau die eppy, yelah, dari murung jer ngan aku2 naik risau.. Tak senang ati.. Rezeki datang bergolek bile seluruh IPT dapat cuti mengejut sebab wabak H1N1.. Mmg pluang keemasan lah tuk aku jumpe die.. Dah lame memendam rindu kan..

Hari yang amat2 dinantikan pun tiba, kitorang jumpe, n aktiviti gile2 dah bertukar jadi jiwang.. Hahaha.. Maybe sbb lame tak jumpe kot (Walhal tak la lame ngat)..

“Abg, maybe thun depan ayg dah pindah Maran, sbb kat sini pun tinggal Ibu ngan adik2 jer.. Kalau pindah duk Maran Abah ade kat sane”

Actually ayah die mmg da start posting sane, terpakse slalu out station.. So tinggallah mak ngan adik2 die je kat sini skang.. Dlu mmg la die ade kat umah, tapi skang dah blaja jauh, so kesunyian si ibu tu timbul lah.. So parents die amik keputusan tuk menetap kat sane..

“Nampak gayenyer 6t makin susah la kite nak jumpe.. Yela, lau ayg duk cni time cuti2 leh lah lepak same, jumpe slalu.. Ti dah pindah sane susah dah la nak jumpe cmni.. Kalau jumpe pun kejap jela”

Aku mengeluh, huh.. Dugaan btul, saat dah jauh makin dijauhkan.. Tapi tak bleh la aku pentingkan diri, ni hal family diorang, yela lau kne kat parent aku pun msti pindah jgk kan.. Takpelah, aku telan je ketentuan Illahi, mungkin ade hikmah sebalik semua ni kan.. Cuti berakhir, masing2 kembali ke kampus, merindu lah sekali lg, makin hari makin pekat.. Huhu, madah plak.. Tapi cmtulah bile dah sayang, dah slalu besame, bile dah jauh camni lah jadinya.. Lumrah alam..

Tak lame kemudian family die pun berangkat lah ke destinasi baru.. Time cuti sem, die balik sane, ade jgak datang sini, tapi kejap jer.. Aku pun mmg tak sempat sgt nak date ngan die, nak lepas rindu lah kononnye, tapi pe kan daye hajat tak kesampaian..

BESAMBUNG....

0 comments: