BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, February 6, 2011

Selingkar Khabar

  Syukur ke hadrat Illahi, kerna dengan limpahan nikmat kurnia-Nya selama ni aku telahpun siapkan beberapa nukilan tahap jiwang nak mampos ni.. Sebenarnya tertubuhnya Wacana Perasaan ni semata tuk aku lepaskan rasa, yang dah sekian lama terbuku.. Why? sebab tak ramai yang sudi, nak dengar luahan dari mulut aku, tak semua yang ade mase, tak ramai yang sggup dengar.. Even aku sendiri pon mmg camtu.. Bukanlah dalam ni aku nak layan jiwang karat, cuma melepaskan rasa yang aku nak buang walaupun still lagi terkesan lam ati..

  Mungkin ade yang tertanya, knape? ape kepuasan yang aku dapat? Soal kepuasan adalah hak masing2, tak semua orang sama cara perwatakan serta tingkah laku.. Dan ni lah die care aku.. Bukan nak cari nama, piblisiti murahan, kutuk sesape.. Dan blog ni pun bukan tuk aku paparkan umum.. Cuma pada yang tertentu, atau yang tak sengaja jumpe tu almaklum tuhan jela yang tahu..

  Sekian lama aku berilusi, berpuisi, meluah nukilan.. Kadang2 buat aku terfikir, bagai perasaan aku belum sampai tahap matang dalam berperasaan.. Kadang2 rasa bodoh, rugi, sia-sia.. Sebab aku rasekan diri aku yang melebih, berdasarkan apa yang MEREKA kate.. Dan kadang2 terase, apa betul aku kebudak-budakkan.. Atau MEREKA juz pergunakan tuk kepentingan, atas segala pengorbanan, keihklasan yang aku hadiahkan..

  CherryTerra ChentaQue.. Itulah yang terhasil dari ape yang tersimpan terkandung.. Macam yang aku katekan, aku coretkan tuk meluah.. Tapi sampai skang pon masih tak berkurang rase perit yang tertanggung.. Kenangan sepanjang 2thun lebih, bertukar memori silam cuma dalam masa yang singkat.. Aku pon tak tau nape sampai skang aku still tak mampu nak lupe.. Sedangkan pihak sane senang lupe, heppy.. Ok la wish u heppy 4 eva.. Ntah la aku pon sbnarnyer not in mood sgt skang.. nak melakar pon aku kaku, jiwa pun dah beku.. Hilang mod pujangga sekejap..

 Sampai tahap ni jer yang mampu nak aku khabarkan.. InsyaAllah, andai hati ni teguh ngan prinsip Pujangga, jari ni kan terus menari berkarya.. Pada yang sudi meluang masa, melayari hasil nukilan jemari.. Mungkin bukan buat masa skarang, sebab sukar nak coretkan cerita rekaan dari yang sebenar sepertimana CherryTerra ChentaQue..

  Salam buat semua.. Thanks a LOT..

0 comments: